یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های والدین برای کودکانشان، انتخاب پوشاک آن‌ها است. همان‌طور که والدین می‌دانند، انتخاب پوشاک برای فرزندان امری مهم در حوزه فرزندپروری است. در این مقاله از سری مقاله های آموزشی کرال بی بی به سراغ بررسی این موضوع رفته‌ایم و لباس کودک مناسب هر سن را معرفی کرده‌ایم. در انتهای مطلب نیز، بهترین راه خرید پوشاک کودک و نوجوان را در اختیار شما گذاشته‌ایم.

مقدمه
کودکان و نوجوانان از لحاظ جسمی و شخصیتی حساس هستند و موضوعی مانند پوشاک به شدت می‌تواند بر روحیه و سلامت جسم آن‌ها اثرگذار باشد. برای مثال نوزادان پوست لطیف و حساسی دارند که اگر در معرض متریال‌های مصنوعی قرار بگیرد دچار حساسیت می‌شود و یا نوجوانان با پوشیدن لباس‌هایی که به آن‌ها علاقه ندارند به کلی دچار ناراحتی و ناامیدی می‌شوند. توجه به تأثیرات پوشاک بر کودکان و نوجوانان می‌تواند اولین قدم برای ورود به موضوع لباس مناسب کودکان باشد. همچنین جالب است بدانید افرادی که در سنین کودکی، به آن‌ها حق انتخاب پوشش داده شده و خودشان لباس‌هایشان را انتخاب کرده‌اند، در بزرگسالی عملکرد بهتری در حوزه استقلال فردی از خود نشان داده‌اند. این به این معنا است که اگر کودک شما به سنی رسیده است که می‌تواند تفاوت پوشاک را تشخیص دهد و خودش یکی را انتخاب کند، این حق را به او بدهید تا با سلیقه خودش لباس خودش را انتخاب کند. این موضوع در اعتماد به نفس و استقلال او نقش مؤثری ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی لباس مناسب نوزاد، کودک و نوجوان و همچنین خرید انواع لباس دخترانه نیز خواهیم پرداخت.
 
خرید لباس بچه گانه ترک از کرال بی بی

لباس مناسب برای نوزادان

نوزادان بدن‌های کوچک و حساسی دارند که با هر لباسی سازگار نیست. به همین دلیل است که لباس‌های کودکان طرح‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند و به شکلی تولید شده‌اند که بیشترین هماهنگی را با اقتضای جسمی نوزادان داشته باشد. مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباس نوزاد، امنیت لباس است. لباس‌هایی که زیپ، دکمه و یا کراوات دارند می‌توانند پوست نوزاد را خراش دهند و یا حتی وارد دهان او شوند. در نتیجه باید از خرید لباس‌هایی که جزئیات غیرضروری نظیر دکمه و زیپ دارند خودداری کنید. 
لباس‌های نوزادی که از متریال پنبه تولید می‌شوند بهترین انتخاب برای نوزاد شما هستند. این لباس‌ها هیچ فرآیند شیمیایی‌ای را در پروسه تولید تجربه نکرده‌اند و در نتیجه بیشترین سازگاری را با پوست لطیف نوزادان دارند. لباس‌های پنبه‌ای علاوه بر حفظ گرما، هوا را در بدن نوزادان به جریان می‌اندازد و تعریق را از او دور می‌کنند. سعی کنید تحت هیچ شرایطی به سراغ لباس‌های پلاستیکی نروید، چراکه جنس آن‌ها تماماً شیمیایی است و به سرعت پوست نوزاد را دچار حساسیت و ناراحتی می‌کند. لباس‌های پلاستیکی همچنین مانع جریان هوا در بدن کودک می‌شوند و فرآیند تنفس پوست را دچار اختلال می‌کنند.
راحتی نوزاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید به هیچ وجه لباس‌های تنگ یا بیش از حد گشاد را برای او خریداری نکنید، چراکه نوزادان در مواجه با لباس‌های نامناسب به سرعت دچار ناراحتی و استرس می‌شوند. برای خرید لباس راحت نوزاد، باید با انواع لباس‌هایی که برای نوزادان تولید می‌شود آشنا باشید. کیمونو، بادی، رامپر، لباس‌خواب و پتوی پوشیدنی از اصلی‌ترین پوشاکی هستند که برای نوزادان تولید می‌شود.
 

لباس مناسب برای کودکان 2 تا 8 سال

عموماً سن 2 تا 8 سالگی را سن کودک در نظر می‌گیرند. طیف وسیعی از انواع لباس بچگانه دخترانه و پسرانه در بازار موجود است که با آگاهی از چند نکته‌ی اصلی خرید، می‌توانید باکیفیت‌ترین‌های آن‌ها را انتخاب کنید. اول از همه، سعی کنید راحتی را به قیمت و استایل ترجیح دهید. کودکان عاشق تحرک و بازی هستند و هرگز برای آن‌ها پوشاکی را انتخاب نکنید که حرکت آن‌ها را محدود کند. چنین پوشاکی شامل لباس‌هایی هستند که در طرح‌های تنگ و جنس‌های پلاستیکی تولید شده‌اند و سرشار از زیپ و جیب و دکمه هستند. سعی کنید راحتی فرزند خود را با انتخاب لباس‌هایی از استایل‌های کژوال و مینیمال به ارمغان بیاورید.
 
لباس مناسب برای کوکان 2 تا 8 ساله

رنگ‌ها را دست کم نگیرید! 

در چند سال اخیر پژوهشگران بسیاری بر روی تأثیر رنگ‌ها مطالعه کرده‌اند و نتایج این تحقیقات به آن‌ها ثابت کرده است که هر رنگ تأثیر مختص به خودش را بر روحیه کودکان دارد. رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز می‌تواند حس آرامش و خلاقیت را به کودک اعطا کند، درحالی که رنگ‌های گرم مانند زرد و قرمز، او را به حضور فعال در فضاهای اجتماعی دعوت می‌کنند. هنگام خرید لباس‌های کودک از تأثیرات هر رنگ آگاه باشید و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

استایل‌ها را بشناسید 

بسیاری از والدین گمان می‌کنند که پوشاک کودکان فاقد استایل است، درحالی که چنین تصوری حقیقت ندارد. استایل‌های مختلفی نظیر اسپرت، کژوال، رسمی و مینیمال در دنیای پوشاک کودکان به شکل انبوه تولید می‌شوند. برای مثال از پرطرفدارترین استایل کودکانه دخترانه می‌توانیم به لباس‌های پرنسسی و در استایل‌های پسرانه، به لباس‌های ورزشی اشاره کنیم. همچنین یادآوری می‌کنیم که اشتیاق دوره کودکی فرزندانتان را با لباس‌های بزرگسالانه مختل نکنید. هر چقدر هم که کودکان اصرار به پوشیدن لباس‌های بزرگسالانه داشته باشند، نباید برای آن‌ها این لباس‌ها خریداری کنید، چراکه به هویت و اعتماد به نفس آن‌ها آسیب می‌زند و ممکن است سرچشمه رفتارهای پرخاشگرانه در بلندمدت باشد. 

از ویژگی‌های الیاف آگاه باشید

پنبه، پشم و نخ از بهترین متریال‌هایی هستند که در تولید پوشاک کودک از آن‌ها استفاده می‌شود. این الیاف با پوست کودکان سازگار است، جریان هوا را مسدود نمی‌کند و راحتی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. پارچه‌های نخی بهترین انتخاب برای فصل‌های گرم است و پارچه‌های پشمی و پنبه‌ای عملکرد بهتری در فصل‌های سرد از خود نشان می‌دهند. باز هم یادآوری می‌کنیم که به هیچ عنوان لباس‌هایی که از جنس پلاستیک تولید شده‌اند را خریداری نکنید، چراکه برای سلامت پوست کودک بسیار مضر هستند و در برابر حرارت نیز به سرعت مشتعل می‌شوند.

به فصل‌ها توجه کنید

کودکان در برابر سرما و گرما حساس هستند و باید لباس‌هایی برای آن‌ها تهیه کرد که راحتی و آسایش آن‌ها را در این فصول تضمین کند. شما باید با توجه به اقتضای آب‌و‌هوای مکان زندگی خود و فصل‌های سال برای فرزند خود پوشاک کودک را خریداری می‌کنید. لباس‌های فصل‌های سرد را می‌توانید در فصل‌های گرم خریداری کنید، چراکه قیمت آن‌ها پایین‌تر می‌آید. 
 
لباس مناسب زمستان

لباس مناسب نوجوان

فرزندان نوجوان تا حد بسیاری زیادی به استفاده از پوشاک مُد علاقه دارند و نباید این علاقه را با انتخاب و خرید لباس‌های از مُد افتاده کور کرد. امروزه محبوب‌ترین استایل‌ها در میان نوجوانان استایل‌های جین، کژوال و مینیمال است. محبوبیت این استایل‌ها مدیون ظاهر جذاب، راحتی و طراحی مناسب است. 
 

سلیقه نوجوان را در اولویت قرار دهید

نوجوانان در سنین رشد و بلوغ، گرایش‌های مختلفی به موضوعات مختلف از خود نشان می‌دهند و گاهی ممکن است تنها در اختلاف زمانی چند ماه، علاقه خود را به یک استایل خاص به طور کامل از دست دهند. با وجود چنین موضوعی، شما را دعوت می‌کنیم که هنگام خرید لباس نوجوان، سلیقه فرزند خود را در اولویت قرار دهید. احترام به حس استقلال‌طلبی نوجوانان و سلیقه شخصی آن‌ها، نه تنها رابطه شما را با فرزندتان بهبود می‌بخشد، بلکه به او قدرت انتخاب و حس اهمیت فردی را اعطا می‌کند. اگرچه ممکن است بعضی انتخاب‌های نوجوانان در حوزه پوشاک با ایده‌های شما از پوشاک همخوانی نداشته باشد، اما کمی ملایمت و همکاری می‌تواند نتایج درخشانی را در رابطه شما با فرزندتان رقم بزند. 

الیاف‌ها مهم‌تر از استایل‌ها هستند

یک استایل بسیار جذاب چه فایده‌ای دارد وقتی که متریال آن آن‌قدر ضعیف است که نوجوان تنها پس از چند بار استفاده آن را رها کند؟ هنگام خرید لباس نوجوان سعی کنید الیاف درجه یک را خریداری کنید. پنبه، پشم، نخ و جین بهترین‌ متریال‌های لباس نوجوان هستند که برای استفاده در بلندمدت تولید شده‌اند. هر کدام از این متریال‌ها ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند که بسته به بودجه شما و انتظاراتی که از پوشاک دارید، می‌توانند برای شما مفید باشند.

آگاهی از انواع استایل‌ها، کیفیت خرید شما را بالا می‌برند
طیف وسیعی از انواع استایل‌ها به عنوان پوشاک نوجوانان تولید می‌شوند و شاید هرگز نتوانید از همه آن‌ها آگاه باشید، اما قطعاً دانستن چند استایل کلی به شما کمک می‌کند که پوشاک باکیفیت‌تری را برای فرزند خود خریداری کنید. برای مثال اگر در مناسب‌هایی نظیر عید سال نو برای او لباس خریداری می‌کنید، سعی کنید به الیاف و استایل آن توجه کافی را داشته باشید تا نوجوان بتواند به مدت کافی از آن استفاده کند و بعد از چند بار استفاده، آن را به خاطر الیاف بد و یا استایل ناپسند بلااستفاده رها نکند. 

رنگ‌ها در روحیه نوجوان تأثیر دارند
سعی کنید از خرید پوشاکی که رنگ‌های تیره دارند فاصله بگیرید و رنگ‌های شاد را برای فرزند نوجوان خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ‌هایی مانند نارنجی، سبز، صورتی و زرد روحیه مثبت را در فرزند شما بالا می‌برد و به او اعتماد به نفس و نشاط را هدیه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که زیاد در انتخاب رنگ‌های پرانرژی زیاده‌روی نکنید! انتخاب رنگ‌های جیغ و چشمگیر را به شما توصیه نمی‌کنیم، چراکه ممکن است حس خجالت و عدم اعتماد به نفس را در نوجوان تقویت کند. به جای این کار، می‌توانید با توجه به فصلی که در آن هستید خرید خود را انجام دهید و از یک پالت سه رنگی چشم‌نواز استفاده کنید تا بهترین خرید ممکن را رقم بزنید.

نکاتی برای انتخاب لباس کودک

در اینجا تمام اطلاعاتی که برای خرید لباس کودک باید از آن آگاه می‌شدید را در اختیار شما قرار دادیم، اما هنوز چند نکته اساسی برای انتخاب لباس کودک باقی مانده است. 

سایز لباس
کودکان و به خصوص نوزادان، بسیار به سایز لباس حساس هستند. با وجود اینکه بیشتر افراد با توجه به سرعت رشد کودکان توصیه می‌کنند که لباس‌هایی برای او خریداری کنید که حال حاضرش بزرگتر باشد، اما ما این توصیه را رد می‌کنیم. لباس‌هایی را خریداری کنید که درست به اندازه نوزادان و کودکان است و از خرید لباس‌های بیش از حد تنگ و گشاد خودداری کنید، چراکه هم سلامت جسم و هم سلامت روان او را به خطر می‌اندازند. البته که خرید لباس‌هایی که آنچنان هم برای کودکان گشاد نیست و می‌تواند در بلندمدت مورداستفاده قرار بگیرد، گزینه‌ی خرید مناسبی به شمار می‌رود.

تعداد لباس
همیشه اولویت را بر خرید لباس‌های کمتر اما باکیفیت‌تر بگذارید. برای نوزادان زیاد لباس بیرونی خریداری نکنید، چراکه آنچنان به کار شما نخواهند آمد. همچنین برای کودکان، تمرکز خود را بر روی خرید لباس‌های کمتر بگذارید، چراکه قد آن‌ها به سرعت رشد می‌کند و لباس‌های قدیمی برای آن‌ها غیرقابل‌استفاده خواهند شد.

الیاف لباس
تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین الیاف لباس برای فرزند شما در اولویت است. لباس‌هایی که از متریال پنبه، پشم، نخ، لینن، ژرسه و میکروفایبر استفاده می‌کنند بهترین گزینه‌های خرید شما هستند. این پارچه‌ها در فرآیند تولید خود مراحلی را تجربه کرده‌اند که بافتی نرم و لطیف را در آن‌ها به وجود آورده که بیشترین سازگاری ممکن را با پوست کودکان دارد. باز هم یادآوری می‌کنیم که هرگز پوشاکی با متریال پلاستیک مصنوعی را خریداری نکنید. لباس‌های پلاستیکی حساسیت‌زا هستند، در برابر حرارت استعداد اشتعال دارند و در برابر رطوبت و آب نیز بسیار حساس‌اند.
 

نکاتی برای نگهداری لباس کودک

از لباس‌های کودکان در کشوها و یا جا لباسی‌هایی نگهداری کنید که بیشترین امنیت را برای لباس‌ها به ارمغان بیاورد. لباس‌ها را در مکانی نگه دارید که چروک نشده و دچار آسیب نشوند. همچنین برای کودکانی که سن کمتری دارند، لباس‌هایی را انتخاب کنید که الیاف آن‌ها قابلیت شست‌و‌شوی بالایی دارند تا بتوانید بلافاصله پس از کثیف شدن آن‌ها را به حالت اولیه بازگردانید و دوباره استفاده کنید. 

خرید لباس بچگانه ترک از کرال بی بی

یکی از دغدغه‌های والدینی که نوزاد و یا کودک دارند، خرید لباس کودک است. امروزه با گسترش بازار پوشاک بچگانه، بسیاری از افراد اقدام به تأمین و عرضه پوشاک کودک کرده‌اند که هیچ تضمینی به محصولات و خدمات آن‌ها نیست. چنین افرادی محصولات خود را از واسطه‌ها دریافت می‌کنند و به همین جهت، قیمت پوشاک را به شکلی باورنکردنی افزایش می‌دهند که در نهایت باعث افت ارزش لباس در برابر قیمت می‌شود. ما در فروشگاه لباس بچگانه کرال بی بی مفتخریم که بهترین و باکیفیت‌ترین پوشاک کودک را از تولیدکنندگان داخلی و خارجی در اختیار شما قرار داده‌ایم. ما محصولات خود را به شکل مستقیم از تولیدکننده دریافت می‌کنیم و با کوتاه کردن دست واسطه‌ها از چرخه تأمین و عرضه، هیچ‌گونه افزایش قیمت غیرمنصفانه‌ای را بر محصولات خود اعمال نکرده‌ایم که با مقایسه قیمت های ما با سایر عرضه کنندگان و رقبا، پی به این موضوع خواهید برد. همچنین ما اصالت و کیفیت پوشاک فروشگاه را تضمین می‌کنیم و با ارائه خدمات ارزنده از شما استقبال می‌کنیم. مشاهده و خرید محصولات ما از طریق این لینک برای شما ممکن شده است.