چطور سایز پای کودکمان را اندازه گیری کنیم؟ | محاسبه اندازه پای کودک

  • از کودکتان بخواهید پایش را در جعبه کفش بگذارد.
  • پاشنه پا را به گوشه جعبه کفش بچسبانید و نقطه شست پا را علامت بزنید.
  • اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که فاصله ناحیه ای را که علامت گذاری کرده اید تا گوشه جعبه اندازه گیری کنید.

در جدول زیر می توانید بررسی کنید که مقدار شما با چند عدد مطابقت دارد.

نمودار اندازه کفش نوزاد

شماره پای نوزادان گاهی به صورت S-M و گاهی با اعداد بیان می شود:

طول پا شماره کفش نوزاد اندازه پای کودک
11 سانتی متر 17-18 کوچک
12.5 سانتی متر 19-20 متوسط
14.2 سانتی متر 21-22 بزرگ
15.5 سانتی متر 23-24 X بزرگ
16.5 سانتی متر 25-26 کودک X کوچک
17.5 سانتی متر 27-28 کودک کوچک
18.5 سانتی متر 28-29 کودک متوسط
19.5 سانتی متر 30-31 کودک متوسط پلاس

همانطور که از جدول مشخص است:

  • پای نوزادان تازه متولد شده تا شش ماهگی به طور متوسط ​​11 سانتی متر در نظر گرفته می شود.
  • تا زمانی که کودک شما به 1.5 سالگی برسد، اندازه پای او هر 3 ماه یکبار افزایش می یابد.
  • هر 4 ماه یکبار تا 3 سالگی به رشد خود ادامه می دهد.

کفش مرحله اول برای نوزادان

تمام ویژگی های کفش که همراه با اولین قدم های کودک شما خواهد بود، از اندازه گرفته تا سختی، باید با دقت انتخاب شود. بنابراین، کودک می تواند به سرعت و با خیال راحت به مرحله راه رفتن برسد و سلامت پا تحت تأثیر قرار نگیرد.

کفش مرحله اول چه سایزی باید باشد؟

میانگین 11-12 کفش مرحله اول که در یک ماه استفاده می شود.

  • اگر اندازه پای کودک شما حدود 11 سانتی متر است، سایز 17-18
  • اگر بین 12.5-14 سانتی متر باشد، سایز 19-20

با استفاده از توصیه های اندازه گیری ما در بالا، عدد دقیق را پیدا کنید. کفش‌های بزرگ یا کوچک می‌توانند تعادل و یادگیری راه رفتن را برای کودک دشوار کنند.

کفش مرحله اول چگونه باید باشد؟

  1. عدد باید صحیح باشد: بچه های ما که هنوز نمی توانند صحبت کنند و به ما بگویند که آیا پاهایشان راحت است یا نه! به همین دلیل مهم است که اندازه صحیح پای نوزاد را محاسبه کنید. همچنین یک کفش مرحله اول که خیلی بزرگ یا کوچک باشد، تعادل را برای کودک دشوار می کند.
  2. باید سبک باشد: حفظ تعادل در کفش اول دشوار است. بنابراین ممکن است کودک شما به دلیل سنگینی کفش از تمرین راه رفتن امتناع کند و بیشتر بیفتد. بهترین راه برای جلوگیری از هر دوی این مشکلات، انتخاب یک کفش سبک وزن در مرحله اول است.
  3. انعطاف پذیری ایده آل: کفش های مرحله اول نباید نه خیلی سفت و نه خیلی انعطاف پذیر باشند. انعطاف پذیری ایده آل بسیار مهم است. با یک کفش مرحله اول انعطاف پذیر ایده آل، کودک شما زمین نمی خورد و می تواند به راحتی تعادل خود را حفظ کند. وقتی کفش را در دست می گیرید و آن را خم می کنید، فقط 40 درجه خم می شود که نشان دهنده انعطاف پذیری ایده آل است.
  4. جنس زیره نباید لیز بخورد: به این ترتیب جلوگیری از حوادث خانگی برای شما آسان تر خواهد بود. با این حال، توصیه می کنیم به جای انتخاب مدل های شش پیچ، به مواد پایه توجه کنید. زیرا مدل های دندانه دار متأسفانه تعادل را برای کودک شما دشوار می کند.

چه سایز کفش مرحله اول باید خریداری شود؟

برای اینکه بتوانید سایز مناسب را انتخاب کنید، کفش را نه در اولین ساعات صبح مانند بزرگسالان، بلکه در بعد از ظهر که پاها متورم هستند، خریداری کنید. پس از بررسی هر دو پا، عددی که 12 تا 16 میلی متر بلندتر از این باشد، بر اساس بلندترین انگشت پا، باید ترجیح داده شود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که به اندازه قد مهم است قسمت اعظم پا یعنی شانه است. از مدل هایی که تنگ هستند و مکانیک پا را مجبور می کنند باید اجتناب شود. بهترین راه برای درک این موضوع این است که وقتی کودک خود را با جوراب و کفش روی پاهایش می‌گذارید و روی پنجه پا از جلو فشار می‌دهید، فاصله کافی وجود دارد و فضای زیادی برای قرار دادن انگشت کوچکتان از پاشنه پا وجود دارد. از سوی دیگر، کفش‌های موجود با کفی قابل جابجایی، آستر را جدا می‌کنند و اجازه می‌دهند زمانی که کودکتان روی این آستر پا می‌گذارد، فاصله‌ها کنترل شود.

5 سوال متداول در رابطه با انتخاب سایز پای کودک

1- کفش مرحله اول چه سایزی باید باشد؟

اگر اندازه پای کودک شما به طور متوسط ​​11 سانتی متر است، باید 17-18 سانتی متر و اگر 12.5-14 سانتی متر است، باید 19-20 باشد.

2- نوزاد 1 ساله چه سایزی می پوشد؟

سایز کفش کودک 1 ساله 21-22 می باشد.

3- کفش قدم اول چقدر باید سخت باشد؟

یک کفش ایده آل مرحله اول باید زمانی که آن را در دست می گیرید حدود 40 درجه خمیده شود. در چنین کفش مرحله اول، کودک شما راحت تر تعادل خود را حفظ می کند و خطر زمین خوردن و زمین خوردن کاهش می یابد.

4- سایز پای نوزاد 6 ماهه چقدر است؟

طول پای یک نوزاد 6 ماهه تقریباً 11 سانتی متر است و مربوط به کفش های سایز 17-18 است.

5- نوزادان از چه سنی شروع به پوشیدن کفش می کنند؟

از حدود 11 ماهگی استفاده از کفش های مرحله اول ضروری است. با این حال، برای اینکه کودک تعادل را یاد بگیرد، مهم است که اولین قدم های خود را در داخل خانه با پای برهنه بردارد.