اهمیت انتخاب کفش برای رشد کودک

تربیت فرزند یکی از پرتقاضاترین مشاغل در جهان است زیرا کودکان موجودات بسیار حساسی هستند! ممکن است اهمیت ندادن به انتخاب کودک و بی توجهی به او آسیب جسمی و حتی روحی به آنها وارد کند؛ بنابراین والدین باید توجه ویژه ای در خرید برای فرزندان خود داشته باشند. قطعا انتخاب کفش نامناسب برای کودکان می تواند سلامتی آنان را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی در راه رفتن، تعادل و شکل پاهای آنها ایجاد نماید.

یکی از هیجان انگیزترین لحظات والدین در مورد فرزندشان این است که او برای اولین بار راه رفتن فرزندش را مشاهده می کند. بعد از این لحظه نوبت به پدر و مادر می رسد که اولین کفش را برای فرزندشان انتخاب کنند. والدینی که برای اولین بار برای نوزادشان کفش می خرند، باید بدانند که کفش نامناسبی که برای فرزندشان می خرند در راه رفتن، تعادل و تغییر شکل پاهای آن ها موثر است.

بایستی در هر انتخابی با آگاهی کامل پیش بروند. زیرا کفشی که اشتباه انتخاب شود، می تواند با ایجاد بدشکلی پا بر رشد کودک تاثیر بگذارد. علاوه بر این، کفش های ناراحت کننده می تواند باعث بی قراری کودک شما شده و خلق و خویش را تغییر دهند.

5 نکته مهم در انتخاب کفش زمستانی برای کودکان

نکته‌ای که در ابتدا باید به آن توجه کنید، این است که سایز پای کودک هر سال تغییر می کند و این بدان معنی است که کفش امسال شاید برای سال بعد مناسب نباشد. اگر تصمیم می‌گیرید که کفش ها را برای سال آینده نگه دارید، باید با توجه به تجربیات شخصی خود درباره فرزندتان تصمیم بگیرید.

ممکن است برندها در طراحی های خود برای هر مدلی تخفیف قائل نشده باشند. به همین دلیل اگر قصد انتخاب از بین مدل های تخفیف دار را دارید؛ باید کفش ها را به طور کامل بررسی کنید. به خصوص باید به کف پاها با دقت نگاه کنید. به یاد داشته باشید که در زمستان احتمال سر خوردن در خیابان های یخ زده بسیار زیاد است. به همین دلیل باید تلاش کنید تا مدل مناسبی را برای کودک خود بیابید که احتمال لغزش را به حداقل برساند.

کفش ها و چکمه های زمستانی درشت تر هستند زیرا از پارچه ضخیم ساخته شده اند. به همین دلیل، انتخاب یک کفش اشتباه می تواند تحرک کودک شما را محدود کند.

کفش های بزرگ برای سلامت پای کودکان بسیار مضر هستند و ممکن است باعث ایجاد نقص در پای کودک شما شوند. پس برای حفظ بودجه خود، همچین تصمیمی نگیرید. حال در ادامه ما به نکاتی که در انتخاب کفش مناسب برای فرزندتان باید به آنها توجه کنید، اشاره می کنیم:

1- یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید؛ این است که چقدر کفش با ساختار پای کودک شما سازگار است. در این زمینه می توانید با نظر یک پزشک متخصص انتخاب درستی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر پنجه های پاهای کودک شما پهن  است، خرید کفش های باریک برای سلامت پای کودک اشتباه بزرگی محسوب می شود

2- همچنین باید دقت کنید که کف کفشی که می‌خرید چقدر راحت است. خرید کفش با زیره نرم و طبی باعث می شود تا پای کودک شما احساس خوبی داشته باشد و بتواند آزادانه حرکت کند. این موضوع راحتی فرزند شما در فعالیت های کودکانه را به دنبال دارد.

3- نکته دیگر مربوط به پارچه ای است که کفش از آن درست می شود. بی توجهی به پارچه بکار رفته در دوخت کفش ها، باعث اذیت شدن پای کودک خواهد شد. بایستی بدانید پای کودکانی که کفش هایی با پارچه نامناسب می پوشند چندان راحت نخواهد بود.

4- به انتخاب کودک اهمیت دهید. زیرا این کار باعث می شود کودک شما کفشی را که خریده اید بیشتر دوست داشته باشد. همچنین، این موضوع نقش مهمی در رشد شخصیت کودک شما خواهد داشت، زیرا نشان می دهد که شما برای ایده های او ارزش قائل هستید.

5- همچنین باید توجه داشته باشید که آیا کفشی که خریداری می کنید مناسب فصل است یا خیر! کودکانی که در تابستان کفش هایی از پارچه های بسیار ضخیم می پوشند، بیش از حد عرق می کنند و کودکانی که عادت به پوشیدن کفش های پارچه ای نازک دارند، در زمستان بیشتر سرما می خورند.

پاسخ به 3 سوال متداول در رابطه با انتخاب بهترین مدل کفش بچگانه زمستانی

1- چرا انتخاب کفش‌های ضدآب برای کودکان در فصل زمستان مهم هستند؟

کفش‌های ضدآب باعث حفظ دمای پاهای کودک در فصل زمستان و جلوگیری از سرمازدگی می‌شود.

2- چگونه مطمئن شویم که کفش‌های زمستانی بچه گانه گرم و مناسب برای هوای سرد هستند؟

ابتدا بهتر است وارد فروشگاه های معتبر شوید، اندازه مناسب خود را انتخاب کنید و از کف بیرونی کفش ها اطمینان حاصل کنید که حالت لغزشی نداشته باشد، سپس به جنس بیرونی آن توجه کنید تا در برابر برف و باران مقاوم باشد.

3- چرا توجه به طراحی کفش زمستانی برای کودکان مهم است؟

طراحی کفش می‌تواند تاثیر زیادی در راحتی و ایمنی کودک داشته باشد. کفش‌های با طراحی مناسب به کودک اجازه حرکت راحت و پاشنه‌نشینی صحیح را می‌دهند و از احتمال آسیب‌ به مچ و کف پا جلوگیری می‌کنند.

نتیجه گیری...

خرید مدل کفش زمستانی برای کودکان نیازمند مراعات کردن چند نکته مهم است. انتخاب کفش‌های گرم، ضدآب، با طراحی مناسب و مطابق با اندازه پاهای کودکان، از موارد حیاتی است که به سلامت و راحتی فرزندان عزیزمان کمک می‌کند. همچنین، نیاز به توجه به کیفیت و مواد ساخت کفش‌ها داریم تا بتوانیم در طولانی‌مدت از آنها بهره‌بریم. به این توصیه‌ها عمل کرده و با انتخاب دقیق کفش‌های زمستانی، کودکان خود را در برابر سرما و برف محافظت کنیم و خیالمان از لحاظ سلامت و راحتی آنها راحت باشد.